Monday, August 14, 2006

Happening 1




PY and me were trying to create an atmosphere while we are having lunch with other colleagues. Coz they looks serious and concentrate with their food.

One of my colleague who are in bad mood were lecture us suddenly............

This is the reason ---> to finish the food cleany

It's made me suffer from digestive trouble

因爲PY和我的小時候的遭遇有些相似, 所以偶而會和她談起一些發生在自己身上的事情. 可能就是這樣, 給別的同事聽到了, 就會覺得爲什麽我會那麽在意父母偏不偏心. 其實並不是要埋怨什麽, 只是覺得有些事情, 在成長的過程中, 多多少少都會影響到自己的人格發展. 況且, 深深影響著我的, 並不再是小時候的遭遇了, 反而是近幾年所發生的事, 才是讓我耿耿於懷.

有時後, 我也能感覺得到別人喜不喜歡我的. 我不要求別人喜歡我, 也不要求別人了解我, 不過, 請不要隨意對我的過去下判斷. 我懂, 比起很多人, 我是幸福的. 但是, 你們不是我, 沒有真真確確的經曆我所經曆過的事情, 又怎樣會了解我的心情呢? 如果你曾經經曆過比我更不公平的事, 而又能豁達面對, 那麽我會恭喜你. 但是請不要隨意的批評我, 只因爲我還做不到....

4 comments:

  1. 那天好象被淋了一头莫名其妙的怪水,现在闭关自守已经好啦好啦!你的把你吃饭的脸画肥啦!开心一点啦!

    ReplyDelete
  2. 現在想起來是不是很好笑?
    哈哈哈~~~~
    很莫明其妙也很無辜,而且因爲父母嚴厲教導把盤子裏的食物吃到很幹淨和父母偏心有什麽關系呢?好像已經離題了.

    ReplyDelete
  3. Who was it? I'm confused the girl already!

    ReplyDelete
  4. asley,
    THINK~~~ hahaha... actually not big deal lah, we are fine now. I know that's her character. I just don't like ppl critize without knowing me.

    ReplyDelete